Verslag 6 Zuid Afrka - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Yvonne Jongh - WaarBenJij.nu Verslag 6 Zuid Afrka - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Yvonne Jongh - WaarBenJij.nu

Verslag 6 Zuid Afrka

Door: Yvonne de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 November 2018 | Zuid-Afrika, Sabie

Dinsdag 13 november een rustdag ingelast. Lekker uitslapen en een beetje rommelen in het huis. Daarna boodschappen gedaan en alvast bij de gate van het Krugerpark ( weer een ander) een inschrijfformulier gehaald . Op de terugweg zag ik een nijlpaard achter het hek liggen. Auto gekeerd. De mannen gingen van dichtbij foto’s maken. Wij zaten in de auto te wachten tot ze klaar waren. Opeens stond het nijlpaard op en maakte een dreigende beweging. Je weet dan natuurlijk niet of hij het hek door komt stuiven, dus Eric en Frans vlogen ieder een kant op. Wij zagen dat het nijlpaard na een of twee stappen zich weer omkeerde en lagen dubbel van het lachen. De mannen kwamen als een haas aanrennen en schoten de auto in. Uiteindelijk ook lachend natuurlijk en Iig de bevestiging dat in tijd van nood het lichaam nog ‘soepeltjes’ meewerkt.
Daarna naar huis terug en gegeten.
‘S-avonds kwam er een stekelvarken voorbij het huis. Deze is megagroot en heeft zwart/witte stekels. Een enorm beest die ook nog behoorlijk hard kan lopen. Heel bijzonder.
Vanmorgen vroeg uit de veren voor een bootsafari. Dit was op de olifantenrivier. Helaas alleen veel vogels gezien en twee krokodillen. Geen nijlpaarden dit keer. In de verte ook nog olifanten, koedoes en giraffen gezien. Het was wel lekker om het allemaal een keer vanaf het water te zien.
Daarna weer terug naar onze opstapplaats. Daar geluncht en gezwommen . Daarna weer terug naar huis.

• 15 November 2018 - 04:40

Karin:

Haha noem dat maar een rustdag...…………………...de mannen hadden actie genoeg.
    Klinkt allemaal super hoor en dan komen er nog twee weken!!
    Veel plezier!!