Verslag 12 Zuid Afrika - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Yvonne Jongh - WaarBenJij.nu Verslag 12 Zuid Afrika - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Yvonne Jongh - WaarBenJij.nu

Verslag 12 Zuid Afrika

Door: Yvonne de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 November 2018 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Donderdagochtend de laatste game drive . Dit was weer een leuke ochtend. Niet veel dieren gezien, maar wel een hele kudde zebra’s in een rijtje voor ons op de weg. Prachtig in het ochtendlicht. Daarna ontbeten, koffers inpakken en doorgereden naar Pilatesberg, Bakgatla Resort. Hier kwamen we redelijk laat aan. Ons verblijf lijkt op een soort Center Park. De huizen liggen alleen wat verder uit elkaar. Ook is er een mooi groot zwembad bij. Even het terrein verkend en daarna vroeg naar bed.
Vrijdag een dagje rustig aan. Wat wasjes gedraaid ( ze hebben hier een wasmachine die je kunt gebruiken voor 15 rand( ca 90 cent), dus daar maar gebruik van gemaakt . Met deze temperaturen is de was zo droog.
‘S-middags wezen winkelen. En ja, hier ook black friday. Alles super goedkoop, en druk...niet normaal.
Toen we terug kwamen lekker gezwommen en lezen en na het eten weer vroeg naar bed.
Zaterdag ontbeten in het restaurant . Hier kunnen we elke dag gebruik van maken.
‘S-middags het Pilanesberg National Park in. Dit ziet er weer heel anders uit, dan de andere twee parken. Het was eigenlijk een alkaline vulkaan waarvan er maar drie in de hele wereld zijn. Doordat er heel veel vulkanische uitbarstingen zijn geweest met veel lava is de vulkaan ingestort. Nu is het een wildpark met veel rotsgebied maar ook twee mooie meren. Hier rond gereden en o.a. weer veel zebra’s, giraffen, koedoes en impala’s gezien. Ook neushoorns en buffels maar die waren erg ver weg. Daarna weer naar huis en kijken we nu aan tegen onweer. Licht gerommel , weerlichten en grote flitsen rondom het huis. Het is nog steeds enorm warm en droog. Afwachten hoe dit verder gaat verlopen.
Note: vanmorgen opa en oma geworden van een hele mooie kleinzoon Xavi.
De ochtenduren in het park afgebroken omdat er geen verbinding was in het park.

• 26 November 2018 - 18:47

TTiny:

Hallo allemaal
    Ik wens jullie alvast een hele voorspoedige terugreis

Gr Tiny