Verslag 5 Zuid Afrika - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Yvonne Jongh - WaarBenJij.nu Verslag 5 Zuid Afrika - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Yvonne Jongh - WaarBenJij.nu

Verslag 5 Zuid Afrika

Door: Yvonne de Jongh

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 November 2018 | Zuid-Afrika, Sabie

Gisteren was onze reisdag naar de volgende bestemming. Voor F-1 fans, we hebben de race gezien in het restaurant. Ondanks dat Max tweede is geworden door die Ocon toch genoten van een geweldige race.
De reisdag ging over de Panoramaroute. We hebben daar diverse stops gemaakt bij uitkijkpunten. Zo hebben wij gezien: Pelgrims Rest, een dorpje waarin men nog leeft in het verleden. Vroeger een goudmijnendorp. Oude winkeltjes en postkantoor is daar nog heel gewoon. De straat werd omringt door prachtige bomen die met hun paarse bloesem een mooi gezicht gaven; Pinnacle Rock. Daar staat een enorme hoge rots. Het was daar zo diep dat wij de onderkant niet hebben kunnen zien; God’s Windows. Prachtige vergezichten waar wij helaas niet veel van hebben kunnen zien. We zaten inmiddels in de wolken en het was daar ook behoorlijk koud. Wel op de parkeerplaats een houten nijlpaardje gekocht. Bij elke stop zie je hier hutjes, winkeltjes met prullaria. Heel kleurig geheel.; Lunch bij Garden Shed. Een klein eetttentje aan de kant van de weg. De mannen hadden een potjie. Dit is Zuid Afrikaans . Soort van goulash met lamsvlees en allerlei groente in een mini keteltje op een klein vuurtje. Yo en ik hadden een pizza; Berlin Falls. Een prachtige waterval. Ook hier sta je weer op grote hoogte.; Bouke’s Luck Patholes. Omgeving met rotsen, gaten in de rotsen, watervallen, moeilijk om te omschrijven maar ook weer groots om te zien; The Tree Randavels. Dit zijn drie enorme rotsen op de berg in de vorm van ronde huisjes met een puntdak (randavels).
Doorgereden naar het volgende adres: Tanhala Lodge. We kwamen daar in het donker aan en reden zo een park in. Beetje verdwaald maar na de beheerder gebeld te hebben heeft hij ons opgepikt en stonden we om 20.00 uur bij ons huis. Een heel groot huis met aan weerszijde slaapkamers en in het midden een open leefruimte. Om het huis een halfhoog betonnen muurtje om de wilde dieren op afstand te houden. Er stond dan ook ineens een olifant achter het huis bij een waterput die daar ligt. Op tien meter afstand naar zo’n enorm groot beest gekeken. Ongelooflijk .
Kijken wat er de komende vier dagen nog langs komt.

Note: we hebben hier geen internet. Ze noemen het dan ook Bed in the Bush. Dat klopt ook wel. Bij het boodschappen halen bij de plaatselijke Spar probeer ik dit verzenden .

• 13 November 2018 - 09:05

Karin:

Leuk om te lezen en jullie maken een berg herinneringen!!

• 13 November 2018 - 10:50

Tiny:

hoi hoi zoals jullie zien heb ik de Nils ontvangen gelukt dus wat eengeweldige vakantie
    Hier schijnt.de zon maar het is wel koud dus genieten jullie maar van -Afrika

Gr ma xx